نجات یک شناور با ۱۱۰سرنشين
نوشته شده توسط : ژورنالیست
 

 

شناور ياسين ۱۱۰ كه سه‌شنبه با تعداد بيش از ۱۰۰ مسافر از اسكله حقاني بندرعباس عازم قشم بود در مسير حركت در برخورد با يك شيء در دريا بدنه آن دچار آسيب و اعلام اضطرار مي‌كند كه بلافاصله تيم جستجو و نجات اداره بنادر و دريانوردي هرمزگان به كمك اين شناور شتافته و مسافران آن را با انتقال به شناورهاي ديگر از خطر غرق شدن نجات دادند.
شناور تندرو "ياسين ۱۱۰ " در مسير بندر حقاني به بندر ذاكري دچار سانحه شد كه با تلاش و حضور به‎موقع تيم‌هاي نجات و جستجو از غرق شدن نجات پيدا كرد.

به گزارش فارس ، شناور ياسين ۱۱۰ كه سه‌شنبه با تعداد بيش از ۱۰۰ مسافر از اسكله حقاني بندرعباس عازم قشم بود در مسير حركت در برخورد با يك شيء در دريا بدنه آن دچار آسيب و اعلام اضطرار مي‌كند كه بلافاصله تيم جستجو و نجات اداره بنادر و دريانوردي هرمزگان به كمك اين شناور شتافته و مسافران آن را با انتقال به شناورهاي ديگر از خطر غرق شدن نجات دادند.

همچنين در راستاي جلوگيري از غرق شدن ياسين ۱۱۰، اين شناور به داخل حوضچه اسكله شهيد حقاني براي انجام تعميرات لازم انتقال داده شده است.

يادآور مي‌شود مسير دريايي بندرعباس به قشم و بالعكس، به عنوان پرترددترين مسير دريايي كشور به ويژه در ايام نوروز شناخته مي‌شود و از همين رو نه‎تنها براي بخش گردشگري و اقتصادي داراي اهميت بسيار بالايي است بلكه اين مسير در بعد توسعه و ارتقاي سطوح ايمني و رفاه مسافران نيز براي مسئولان دست‌اندركار از جايگاه ويژه‌اي نسبت به ديگر مسيرها برخوردار بوده است.

در همين راستا در سال‌هاي اخير اداره بنادر و دريانوردي هرمزگان با مشاركت بخش خصوصي و تعاوني‌ها تصميم به نوسازي ناوگان شناوري مسافري اين مسير گرفته است كه فرآيند آن ورود شناورهاي مدرن و پيشرفته با گنجايش بالاي ۵۰ نفر بوده است.

به گفته مسئولان در حال حاضر بيش از ۱۰ فروند از اين نمونه در مسير مذكور با هدف جابه‌جايي مسافران فعال هستند.

علاوه بر توسعه و بهسازي ناوگان، توسعه و تجهيز بنادر شهيد حقاني و شهيد ذاكري نيز مورد توجه بوده است كه از اين ميان مي‌توان به افزايش تعداد اسكله‌ها، تعريض و تعميق حوضچه و . . . بندر شهيد حقاني اشاره كرد.

در سال‌هاي گذشته با نظارت دستگاه‌هاي مربوطه در ايام تعطيلات نوروز كه مسير مذكور با تردد و ازدحام مسافر روبه‌رو است، مسافران و شهروندان با كمترين سوانح روبه‌رو بودند و در اين راستا رضايت از مبحث ايمني مناسب گزارش شده بود، اميد است مسئولان مربوطه مانند سال‌هاي اخير در ايام پيشِ‎روي نيز زمينه رفاه و ايمني هرچه بيشتر مسافران را در اين مسير بيش از پيش فراهم آورند.
 
 



:: برچسب‌ها: شناور , بندرعباس ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: